Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor basis ggz (CZ). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.
Gespecialiseerde ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor gespecialiseerde ggz (CZ). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Ik lever psychologische hulp en psychotherapie bij volwassenen met voornamelijk angstoornissen en depressieve stoornissen. Een enkele keer betrek ik een belangrijke andere van de client bij de therapie. Ik maak gebruik van de E-Health modules van Therapieland en integreer E-health waar mogelijk in de behandeling.Ook integreer ik de ROM-metingen in mijn behandelingen.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

De aanmeldprocedure is in mijn praktijk als volgt geregeld en te lezen op mijn website: www.gemmabouwman.nlContact en AanmeldingAls u zich wilt aanmelden, of meer informatie wenst, ben ik telefonisch bereikbaar op 06 44 041 767 of 010 - 761 38 89. Mocht u mij niet kunnen bereiken, spreek dan uw naam en telefoonnummer in op het antwoordapparaat. Ik zal u zo spoedig mogelijk terugbellen. Ook kunt u mij per email bereiken op: gemmabouwman@gmail.com. Na het eerste telefonisch contact zal ik u om uw emailadres vragen en u een aanmeldingsformulier toesturen. Nadat ik het ingevulde aanmeldingsformulier van u retour heb ontvangen, bel ik u voor het maken van een afspraak. BehandeltrajectIn het eerste gesprek, het intakegesprek, zal ik samen met u trachten een duidelijk beeld te krijgen van de klachten of problemen: Wat zijn de klachten precies, wanneer zijn ze begonnen, hoe beïnvloeden ze u in uw dagelijks leven? Daarna zullen we bespreken wat u graag wilt veranderen en wat de beste manier is om die verandering te bewerkstelligen. We stellen een behandelplan samen en formuleren de behandeldoelen en wat u met de therapiegesprekken wilt bereiken.Hierbij maken we gebruik van een therapieovereenkomst die ik aan u mee geef aan het eind van de eerste sessie. In de laatste sessie zal ik u vragen een therapie-evaluatieformulier in te vullen en met u bespreken. Na afronding van de therapie zal ik uw huisarts of verwijzer met een korte brief informeren over het afsluiten van de therapie.Indien ik u geen passende behandeling kan bieden verwijs ik u terug naar uw huisarts of verwijzer met, zo mogelijk, een advies voor behandeling. Ik verwijs de patiënt terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien mijn praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt (zoals een ander werkterrein of een behandelaar met een andere specifieke deskundigheid): Ja.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

www.gemmabouwman.nlROM-metingenIk ben met Stichting Benchmark https://www.sbggz.nl en met Stichting Vrijgevestigden Rommen https://www.stichtingvrijgevestigdenrommen.nl een overeenkomst aangegaan om te rommen. Het invullen van de HONOS vragenlijst.ROM staat voor Routine Outcome Monitoring en meet de effectiviteit van de behandeling op basis van het klachtenverloop, het dagelijks functioneren en de kwaliteit van leven van u, de cliënt. De meting geschiedt door middel van een vragenlijst die u gevraagd wordt in te vullen aan het begin van de behandeling, dan om de drie maanden of 12 sessies, en aan het eind van de behandeling.Ook de ROM-metingen kunnen een moment zijn om de behandeling te evalueren en eventueel bij te sturen. De ROM-metingen kunnen de kwaliteit van de zorg die u ontvangt inzichtelijk maken en zijn daarom ook in uw eigen belang. Ik verzoek u vriendelijk deel te nemen aan de metingen. U ontvangt per email een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen.Als u inlogt bij de ROM-portal van de LVVP verschijnt het logo van Quest Manager waarbij uw vragenlijst onder uw naam is ondergebracht. Wanneer u inlogt met de username en het password dat u per email is toegezonden, wordt u automatisch naar de vragenlijst geleid.De vragenlijst kunt u invullen, wanneer het u uitkomt. Ik verzoek u echter de vragenlijst binnen één week na ontvangst in te vullen. Het invullen zal niet langer dan 10 à 15 minuten van uw tijd vergen.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

www.gemmabouwman.nlDe therapieovereenkomst en de daarin geformuleerde klachten en doelen vormen een leidraad voor de therapie waardoor evaluatie van de voortgang van de therapie elke sessie plaatsvindt. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten op de volgende manier (wanneer, hoe):Ik vraag aan het eind van de sessie wat cliënt als waardevol of behulpzaam heeft ervaren, of juist niet, en of de cliënt iets gemist heeft in de behandeling. Aan het eind van de therapie meet ik de tevredenheid van de cliënt met de behandeling d.m.v. een therapie-evaluatieformulier en ik bespreek de ROM-uitkomsten.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

www.gemmabouwman.nlIk vraag aan het eind van de sessie wat cliënt als waardevol of behulpzaam heeft ervaren, of juist niet, en of de cliënt iets gemist heeft in de behandeling. Aan het eind van de therapie meet ik de tevredenheid van de cliënt met de behandeling d.m.v. een therapie-evaluatieformulier en ik bespreek de ROM-uitkomsten en met ingang van 1-1-2022 de HONOS vragenlijst.

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

www.gemmabouwman.nlDe cliënt wordt verwezen naar de informatie die ik op mijn website heb gepubliceerd. Daarnaast geef ik ter afsluiting van het intakegesprek cliënt enkele papieren documenten mee m.b.t. mijn praktijkvoering en ik wijs mijn cliënt op de mogelijkheid mijn registraties te controleren, op de informatie die toegankelijk is op de website van de LVVP waar ik mijn klachtenregeling heb ondergebracht, en ik benadruk dat, als de cliënt een gemaakte afspraak niet kan nakomen, ik 50 euro bij de cliënt in rekening moet brengen omdat ‘no show’ niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Op mijn website heb ik ook een link gezet naar www.psynip.nl/beroepscode waar cliënt de beroepscode kan inzien. De voortgang van de behandeling wordt in mijn praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM)

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
GJM bouwman
psychotherapeut, gz-psycholoog
Vrouw