Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Alle aandoeningen
0 weken
0 weken
Gespecialiseerde ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
0 weken
0 weken

Onder Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
9 weken
2 weken

Onder Angststoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Angststoornissen
Bipolaire stemmingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Bipolaire stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Bipolaire stemmingsstoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
6 weken
2 weken

Onder Depressieve stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Depressieve stemmingsstoornissen
Diagnose onbekend
10 weken
0 weken

Onder Diagnose onbekend vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Diagnose onbekend
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
7 weken
6 weken

Onder Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Neurocognitieve stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Neurocognitieve stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurocognitieve stoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
5 weken
9 weken

Onder Persoonlijkheidsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep
2 weken
3 weken

Onder Restgroep vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Restgroep
Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
13 weken
1 week

Onder Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
8 weken
3 weken

Onder Trauma en stressorgerelateerde stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
Voedings- en eetstoornissen
4 weken
2 weken

Onder Voedings- en eetstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Voedings- en eetstoornissen

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de instelling (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Oh My Mood biedt een transdiagnostisch, holistisch, contextueel en blended behandelaanbod, waarbij de transdiagnostische factoren het uitgangspunt van onze behandeling zijn. Wij zien de overeenkomsten tussen de verschillende diagnoses en gaan uit van de sterke kanten, de wil en het welbevinden van de cliënt. Daardoor is onze behandeling passend voor vele klachten binnen de GGZ.Onze behandeltechnieken komen uit evidence-based behandelmethoden zoals de cognitieve gedragstherapie, positieve psychologie, oplossingsgerichte therapie en ACT. Onze behandelingen worden multidisciplinair aangeboden en bestaan uit een combinatie van individuele gesprekken, groepsworkshops en online modules.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Kun je terecht voor hoogspecialistische behandelingen (3e lijns ggz)?

Nee, dit soort behandelingen bieden wij niet.

Welke andere speciale behandelingen zijn er?

  • Dubbele diagnose (aanbod specifiek gericht op behandeling van bijvoorbeeld verslaving icm een psychische stoornis of een eetstoornis icm PTSS), namelijk:

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding?

De aanmeldprocedure is een kennismaking tussen Oh My Mood en de cliënt. De cliënt en eventuele naasten gaan na of Oh My Mood voldoet aan de verwachting. Oh My Mood gaat in ieder geval na of een effectief en doelmatig aanbod kan worden geformuleerd dat aansluit op de zorgbehoefte, wensen en mogelijkheden van cliënt.AanmeldingAanmelding gebeurt door de verwijzer of cliënt zelf. Dit kan telefonisch, per e-mail of via onze website: www.ohmymood.com/aanmeldenAanmeldingen worden ontvangen door het aanmeldteam en worden ‘aan de voordeur’ gecontroleerd op de aard en de ernst van de klachten ter voorkoming van mismatches met de behandelmogelijkheden bij Oh My Mood. Bij twijfel zoekt het aanmeldteam telefonisch contact met de verwijzer om meer duidelijkheid te krijgen over de indicering. InschrijvingLijken de problemen te passen bij de behandelmogelijkheden van Oh My Mood, dan neemt het aanmeldteam telefonisch contact op met de cliënt. Tijdens dit gesprek worden een aantal onderwerpen besproken:- Uitleg over het verloop van een behandeling bij Oh My Mood;- Uitleg over het verloop van de intakeprocedure;- Het maken van een afspraak voor het intakegesprek;- Toezegging dat de cliënt digitaal een uitnodiging voor het intakegesprek zal ontvangen;- Uitleg over vragenlijsten die van belang zijn voor de intake en het verzoek deze vóór het intakegesprek in te vullen;- Verzoek om een geldig identiteitsbewijs mee te nemen naar de intake, omdat Oh My Mood wettelijk verplicht is het Burgerservicenummer van cliënten te controleren.- Verstrekking van algemene informatie over de eigen bijdrage en het wettelijk eigen risico. Waar nodig verwijzen we de cliënt verder naar de eigen verzekering.- Uitvragen van toestemming voor het delen van informatie met de huisarts en het toesturen van vragenlijsten.Na dit gesprek wordt de cliënt ingeschreven, wordt het dossier aangemaakt en worden de intakevragenlijsten verstuurd. Pre-intakeEr volgt een pre-intakegesprek bij een behandelaar. Oh My Mood streeft ernaar deze pre-intake een week na aanmelding te laten plaatsvinden. Tijdens dit gesprek wordt een anamnese gedaan en worden de klachten en hulpvraag/hulpvragen verhelderd. In overleg met de cliënt worden ook de behandeldoelen bepaald. Daarnaast wordt vastgelegd wie verantwoordelijk is voor de cliënt in de periode tussen pre-intake en aanvang van de behandeling en wie in deze fase als regiebehandelaar fungeert. Ook bespreken de zorgverlener en cliënt hoe te handelen wanneer in deze periode de toestand van cliënt verergert.Daarnaast wordt in dit gesprek het verloop van de behandeling verder uitgelegd, de identiteitscontrole uitgevoerd en wordt nagegaan of de cliënt nog vragen heeft over de ontvangen informatie.Wanneer tijdens de pre-intake blijkt dat twijfel ontstaat of de klachten van een cliënt passen bij het behandelaanbod van Oh My Mood, wordt dit met de cliënt besproken. De situatie wordt besproken met een regiebehandelaar en naar aanleiding daarvan wordt besloten of een afspraak bij een regiebehandelaar wordt ingepland. Is dit niet het geval, dan wordt contact gezocht met de huisarts om te overleggen over een beter passende behandelplek. De cliënt wordt uiteraard van de uitkomst op de hoogte gesteld.VervolgstappenHierop volgt een intakegesprek bij de regiebehandelaar. In dit gesprek wordt verder doorgevraagd op de klachten en de sociale context van de cliënt en worden eventuele onduidelijkheden in klachten en behandeldoelen verduidelijkt. Wanneer hier aanwijzingen voor zijn, wordt een suïcidetaxatie gedaan. Wanneer van toepassing en met toestemming van de cliënt wordt aanvullende informatie opgevraagd bij de huisarts of de POH-GGZ.Hierop wordt door de regiebehandelaar een behandelaar aangewezen die naar inschatting van de regiebehandelaar past bij de cliënt en zijn hulpvraag. Daarna wordt door de administratie contact opgenomen met de cliënt om de eerste behandelafspraak in te plannen. Spoed en crisissituatieWanneer er sprake is van spoed (bevestigd door de verwijzende instantie) wordt binnen een termijn van 3x 24 uur een afspraak voor de intake gemaakt. Indien dit niet te realiseren is, wordt de cliënt terug verwezen naar de huisarts. Dit gebeurt in overleg met de huisarts.In geval van een crisissituatie wordt gehandeld volgens het crisisprotocol en wordt de cliënt direct doorverbonden met een behandelaar die als regiebehandelaar kan optreden.

Hoe verlopen intake en diagnose?

Bij Oh My Mood wordt op basis van de informatie uit de verwijsbrief, de antwoorden op de vragenlijsten bij intake en de informatie uit de intakegesprekken, door de regiebehandelaar een diagnose gesteld en een zorgvraagtypering gegeven. Voor de zorgvraagtypering wordt gebruik gemaakt van de Honos+. De cliënt wordt hierover geïnformeerd.Na de intakefase wordt de gestelde diagnose besproken met de behandelaar tijdens het multidisciplinair overleg. Tijdens dit overleg worden:- De conclusies uit de intake besproken;- Het behandelplan besproken en waar nodig aangevuld of gecorrigeerd;- Afspraken gemaakt tussen zorgverlener en regiebehandelaar over de terugkoppeling van de behandelresultaten in het multidisciplinair overleg;- De inzet van eventuele andere behandelvormen als EMDR of beeldende therapie;- Een inschatting gemaakt van het aantal sessies dat nodig is.Het behandelplan en het geschatte aantal sessies wordt besproken met de cliënt en daarna vastgesteld.NB: De cliënt heeft te allen tijde de mogelijkheid om een andere behandelaar te consulteren als hij dit wenst of als er een wettelijke basis voor is.Berichtgeving verwijzerIndien de cliënt daar toestemming voor heeft gegeven, wordt de huisarts schriftelijk geïnformeerd over de uitkomst van de intake en de vervolgstappen die genomen gaan worden.TerugverwijzingIndien Oh My Mood geen passend aanbod heeft dat aansluit bij de zorgvraag van cliënt, verwijst Oh My Mood de cliënt terug naar de verwijzer. Bij voorkeur met advies voor een beter passend behandelaanbod.

Behandelproces

Hoe wordt het behandelplan opgesteld?

Binnen Oh My Mood wordt het behandelplan geschreven door de regiebehandelaar, binnen een vast format. Hiervoor wordt de informatie uit de verwijsbrief, vragenlijsten bij intake en de informatie uit de intakegesprekken gebruikt.Het behandelplan bevat in ieder geval:- De beschrijvende diagnose en gestelde DSM-V classificatie;- De hulpvraag van de cliënt;- Informatie over zijn of haar sociale context;- De behandeldoelen, gebaseerd op de wensen, mogelijkheden en beperkingen van de cliënt;- De wijze waarop de zorgverlener en de cliënt deze doelen willen bereiken.Het behandelplan wordt besproken met de behandelend zorgverlener en de cliënt en na goedkeuring door de cliënt vastgesteld. Het behandelplan blijft gedurende de behandeling ter beschikking van de cliënt, hij heeft te allen tijde recht op inzage en kan een kopie krijgen.

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

De voortgang van de behandeling wordt binnen Oh My Mood gemonitord door middel van:- Evaluaties met de cliënt;- ROM-vragenlijsten;- Bespreking van de behandeling tijdens het multidisciplinaire overleg.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Reflectie op de behandeling vindt bij Oh My Mood op 3 manieren plaats.Evaluaties met de cliëntEvalueren met de cliënt gebeurt minimaal één keer gedurende de behandeling en aan het eind van het behandeltraject. Tijdens deze tussentijdse evaluatie wordt gekeken naar de tot dan toe bereikte resultaten en of de cliënt tevreden is met het verloop van de behandeling. De uitkomst van deze evaluatie wordt opgenomen in het dossier en wordt, wanneer nodig, besproken tijdens het multidisciplinair overleg. Wanneer de resultaten daartoe aanleiding geven, wordt het behandelplan bijgesteld. Aan het eind van het behandeltraject vindt een eindevaluatie plaats. In dit gesprek wordt teruggekeken op de behandeling, het behandelplan en de gestelde behandeldoelen. Deze evaluatie wordt gehouden met de betrokken zorgverlener en de regiebehandelaar. Dit kan op hetzelfde moment, maar wordt vaak op verschillende momenten gepland. Op deze manier hebben zowel de behandelaar als de regiebehandelaar tijd en ruimte om de behandeling goed af te sluiten.Wanneer uit de evaluatie op- of aanmerkingen komen over de kwaliteit van de zorgverlening, worden deze door de zorgverlener gemeld via de interne incidentenmelder. De melding wordt intern geanalyseerd en de uitkomst wordt teruggekoppeld aan de betreffende zorgverlener (of de hele organisatie). ROM-vragenlijstenBij aanvang van de behandeling wordt een eerste vragenlijst afgenomen in het kader van ROM, waardoor een ‘nulmeting’ ontstaat met betrekking tot het klachtenbeeld van de cliënt. Dezelfde vragenlijst wordt aan het eind van het behandeltraject normaals afgenomen. Hierdoor zijn verschillen in het klachtenbeeld duidelijk zichtbaar. Dit wordt met de cliënt besproken, zodat hij ook inzicht krijgt in de eigen vooruitgang.Bespreking in het multidisciplinair overlegWanneer zorgverlener en/of regiebehandelaar dit nodig achten, wordt de voortgang van de behandeling besproken in het multidisciplinair overleg. Tevens wordt een prognose gegeven van het aantal behandelsessies dat nog nodig is om de behandeldoelen te realiseren. Het verslag van het multidisciplinair overleg wordt toegevoegd aan het dossier van de cliënt.Terugkoppeling aan de verwijzerDe resultaten van de eindevaluatie worden, indien de cliënt daarvoor toestemming heeft gegeven, aan de huisarts/verwijzer toegestuurd.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

De tevredenheid van cliënten wordt binnen Oh My Mood op verschillende momenten gemeten. Ten eerste wordt de tevredenheid tijdens de behandeling continu in de gaten gehouden door de betrokken zorgverlener. Zaken waarover de cliënt ontevreden is, kunnen dan nog tussentijds bijgestuurd worden.Na afloop van de behandeling wordt de tevredenheid van cliënten gemeten middels twee vragenlijsten. Dit zijn een interne cliënttevredenheidsvragenlijst en de CQ-index. Deze laatste vragenlijst meet kwaliteitsaspecten vanuit het gezichtspunt van de cliënt. We gebruiken hiervoor de CQi GGZ & VZ, dat zijn de voor onze sector verplichte meetinstrumenten. Het doel is om in kaart te brengen op welke punten cliënten goede ervaringen hebben en waar nog verbetering mogelijk is. De uitkomsten worden intern gebruikt, maar ook voor vergelijkend onderzoek tussen verschillende aanbieders van geestelijke gezondheidszorg. Zorginstituut Nederland ontvangt deze data en publiceert ze in een openbaar bestand.De uitkomsten van de vragenlijsten worden geanalyseerd door de kwaliteitsfunctionaris en besproken met de directie en Manager Zorg. zodat op tijd kan worden bijgestuurd.

Na de behandeling

Hoe worden de resultaten en vervolg besproken?

Binnen Oh My Mood wordt het behandelplan geschreven door de regiebehandelaar, binnen een vast format. Hiervoor wordt de informatie uit de verwijsbrief, vragenlijsten bij intake en de informatie uit de intakegesprekken gebruikt.Het behandelplan bevat in ieder geval:- De beschrijvende diagnose en gestelde DSM-V classificatie;- De hulpvraag van de cliënt;- Informatie over zijn of haar sociale context;- De behandeldoelen, gebaseerd op de wensen, mogelijkheden en beperkingen van de cliënt;- De wijze waarop de zorgverlener en de cliënt deze doelen willen bereiken.Het behandelplan wordt besproken met de behandelend zorgverlener en de cliënt en na goedkeuring door de cliënt vastgesteld. Het behandelplan blijft gedurende de behandeling ter beschikking van de cliënt, hij heeft te allen tijde recht op inzage en kan een kopie krijgen.

In geval van terugval of crisis?

De voortgang van de behandeling wordt binnen Oh My Mood gemonitord door middel van:- Evaluaties met de cliënt;- ROM-vragenlijsten;- Bespreking van de behandeling tijdens het multidisciplinaire overleg.

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
MC scholl
gz-psycholoog
Vrouw
M jongste
Onbekend
Onbekend
K spierings
gz-psycholoog
Vrouw
R jansen
psychiater
Vrouw
S biersteker
gz-psycholoog
Vrouw
Y tanriverdi
gz-psycholoog
Vrouw
S VAN linden
gz-psycholoog
Vrouw
MF polman
psychiater
Vrouw
SS VAN DE goor
psychotherapeut
Vrouw
HA lionarons
klinisch psycholoog
Vrouw