Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.
Gespecialiseerde ggz
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Ik ben beperkt werkzaam in mijn vrijgevestigde psychotherapiepraktijk en doe niet aan actieve werving van cliënten. Ik heb een algemene cliëntenstop vanwege mijn promotieonderzoek aan de universiteit van Tilburg en werkzaamheden als psychotherapeut in het bedrijfsleven (betaald door werkgevers), maar maak soms een uitzondering als mensen speciaal beroep op mij doen. Mijn cliënten bestaan uit volwassen mensen (20-65 jaar) die ooit eerder bij mij in behandeling zijn geweest toen ik nog binnen de GGZ werkte (Riagg, MET ggz) of uit mensen die contact met mij opnemen via oud-cliënten. Dat maakt dat ik momenteel weet welke achtergrond mensen hebben op moment dat ze bij mij komen en dat de lijnen kort zijn. Als het nodig is betrek ik een partner of familie bij de behandeling. Ik maak geen gebruik van e-health behandelingen, maar werk wel met wekelijkse huiswerkopdrachten. De problematiek waarmee mensen zich bij mij aanmelden zijn stemmingsstoornissen, angststoornissen of persoonlijkheidsstoornissen.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

Ik ontvang zelf de telefonische aanmelding van cliënten waarbij we samen kijken naar de hulpvraag. Als die past binnen mijn aanbod dan plan ik een kort kennismakingsgesprek waarbij we verder onderzoeken of er een match is tussen de hulpvraag van de client en mijn behandelaanbod. Als beide partijen inschatten dat er een match is dan vraag ik een aantal administratieve gegevens van de client. Ook kijk ik of er een verwijzing van de huisarts aanwezig is. Na de kennismaking plan ik 1 of meerdere intakegesprekken. In deze gesprekken kijk ik met de client wat er aan de hand is, wat de klachten zijn en komen we tot een hypothese over het ontstaan van de klachten en stel ik een diagnose.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Ik volg de voortgang van de behandeling door voortgangsbesprekingen, het invullen van de ROM, het plannen van tussentijdse evaluaties en het invullen van relevante vragenlijsten.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Minimaal iedere 6 maanden, maar indien wenselijk plan ik om de 3 maanden een evaluatie.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

De klanttevredenheid is voor mij erg belangrijk en deze vraag is een vast onderdeel van ieder gesprek. Clienten weten dat ze mij op ieder moment kunnen laten weten dat ze een andere verwachting hebben van de behandeling. Aan het einde van de behandeling evalueer ik met clienten en laat ik hen een cijfer geven voor de kwaliteit van zorg die ze hebben ervaren.

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Ik plan regelmatig een tussentijdse evaluatie en voortgangsbespreking (uiterlijk iedere 6 maanden) en bespreek met de clienten de uitkomst van de vragenlijsten die zij tussentijds invullen. Op moment dat ik het gevoel heb dat de behandeling stagneert ga ik hier met de client een gesprek over aan.

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
A wauthle
psychotherapeut, gz-psycholoog
Vrouw