Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Gespecialiseerde ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Restgroep
0 weken
0 weken

Onder Restgroep vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Restgroep

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de instelling (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

BuurtzorgT biedt wijkgerichte specialistische geestelijke gezondheidszorg, waar nodig aan huis, aan cliënten (vanaf 18 jaar) met complexe psychiatrische problematiek. Vrijwel altijd is er ook sprake is van problemen op verschillende levensgebieden (familie/gezin, sociale omgeving, werk, financiën). Daarnaast is er bij de meeste cliënten sprake van comorbiditeit op het gebied van het bestaan van andere psychiatrische problematiek en/of op het gebied van somatische problematiek. Diagnostiek en Behandeling wordt vanuit kleine wijkgerichte teams integraal en multidisciplinair aangeboden. De behandeling heeft een herstelgericht karakter in brede zin; wij omarmen bij BuurtzorgT het gedachtegoed van de Goede GGZ en Positieve Gezondheid. Belangrijke begrippen en waarden in onze organisatie en daarmee in onze behandeling en werkprocessen zijn: vertrouwen, eenvoud, autonomie, zelfsturing en context.De behandeling is in ieder geval gericht op het faciliteren van het herstelproces van de cliënt met als doel dat de cliënt zoveel als mogelijk de regie kan voeren over zijn/haar eigen leven en daarmee zo goed mogelijk kan functioneren en participeren met zo min mogelijk professionele hulp. Een betekenisvol leven kunnen leiden is hierbij een kernbegrip.Ons uitgangspunt is naasten (familie, vrienden, huisarts en/of andere betrokken hulpverlening) te betrekken bij /te laten participeren in de behandeling. Blended behandeling wordt waar passend geboden. E-health (Therapieland) kan daarbij als onderdeel van de behandeling in de vorm van blended care worden aangeboden.Acute situaties en eventuele crisis worden binnen kantoortijden door BuurtzorgT zelf opgepakt. Waar nodig wordt er samengewerkt met de crisis- en opnameafdelingen van de instellingen in de regio.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Kun je terecht voor hoogspecialistische behandelingen (3e lijns ggz)?

Nee, dit soort behandelingen bieden wij niet.

Welke andere speciale behandelingen zijn er?

  • Dubbele diagnose (aanbod specifiek gericht op behandeling van bijvoorbeeld verslaving icm een psychische stoornis of een eetstoornis icm PTSS), namelijk:

  • Overig, namelijk:

    BuurtzorgT heeft specialisatie gericht op ouderenpsychiatrie.

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding?

De aanmeldprocedure staat beschreven in het kwaliteitsdocument zorgstappen en professioneel statuut volgens het zorgprestatie model .De telefonische aanmelding wordt zoals beschreven in "de zorgstappen" door een behandelaar van het team aangenomen.De communicatie met de cliënt verloopt met de behandelaar die de intake zal doen.Soms wordt er voorafgaande aan de intake al een kennismaking met de cliënt gepland , om uit te leggen hoe wij werken. De cliënt (en de naastbetrokkenen) hebben dan al een naam en gezicht, die voor hen contactpersoon is tot de intake van start gaat.Vaak zal diegene die het kennismakingsgesprek heeft gedaan ook de intake doen. Mocht dit om specifieke redenen een andere behandelaar zijn, dan is deze vanaf dat moment het aanspreekpunt voor de cliëntDe cliënt ( en de naastbetrokkenen) krijgen het telefoonnummer en het emailadres van de betreffende behandelaren, zodat zij weten bij wie en zonder tussenkomst van derden terecht kunnen voor vragen gedurende de intakefase.

Hoe verlopen intake en diagnose?

De intake en diagnostiek zoals deze binnen BuurtzorgT verloopt is beschreven volgens het zorgprestatie model in document Zorgstappen BuurtzorgT

Behandelproces

Hoe wordt het behandelplan opgesteld?

Voor de beschrijving van het proces en hoe de cliënt ( en zijn naastbetrokkenen) daarbij betrokken is verwijzen we naar het document “Zorgstappen BuurtzorgT”.In de zorgstappen staan zowel het proces, als de betrokkenheid van cliënt, als de rol van het Multidisciplinaire team beschreven.

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

De voortgang kan op diverse manieren en momenten geëvalueerd worden.Gepland door middel van een evaluatie zoals afgesproken in het behandelplan.Regelmatig zullen zich ook situaties voordoen ( zoals een onverwachte verandering in symptomen, die een tussentijdse evaluatie wenselijk/noodzakelijk maken.zie ook document "zorgstappen"

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

zie ook vraag 16b, en zie ook het naastenbeleid en document "Zorgstappen van BuurtzorgT.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Wij maken gebruik van de CQI om de tevredenheid van cliënten te beoordelen.De tevredenheid van patiënten/cliënten wordt binnen BuurtzorgT d.m.v. CQI per maand gemeten. Deze rapportage gegevens zijn per team beschikbaar.

Na de behandeling

Hoe worden de resultaten en vervolg besproken?

Voor de beschrijving van het proces en hoe de cliënt ( en zijn naastbetrokkenen) daarbij betrokken is verwijzen we naar het document “Zorgstappen BuurtzorgT”.In de zorgstappen staan zowel het proces, als de betrokkenheid van cliënt, als de rol van het Multidisciplinaire team beschreven.

In geval van terugval of crisis?

De voortgang kan op diverse manieren en momenten geëvalueerd worden.Gepland door middel van een evaluatie zoals afgesproken in het behandelplan.Regelmatig zullen zich ook situaties voordoen ( zoals een onverwachte verandering in symptomen, die een tussentijdse evaluatie wenselijk/noodzakelijk maken.zie ook document "zorgstappen"

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
BM mollema-schelwald
psychiater
Vrouw