Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Gespecialiseerde ggz
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Samen met u, kijk ik naar de onderliggende patronen, waardoor u last heeft van terugkerende depressies, paniekklachten, langdurende angststoornissen of persoonlijkheidsproblematiek. Ik gebruik hiervoor psychodynamische en cognitieve technieken , ook EMDR, om precies te kijken wat u onbewust inzet om afstand te nemen van uw eigen gevoelens en met betrekking tot de intimiteit met anderen. We kijken samen naar een betrokken, zorgvuldige en eerlijke manier van contact maken , met uzelf en anderen en naar de emoties over wat u mee gemaakt heeft, waar u afstand van neemt. De behandeling is individueel, waarbij belangrijke anderen uitgenodigd kunnen worden, indien nodig. De behandeling kan ook (deels) online plaatsvinden.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

U kunt me bellen (06-12284717), waarop ik u kort vraag naar uw klachten en uw hulpvraag. Hierna zal ik een afspraak met u maken voor een intake-gesprek of u doorverwijzen naar een collega of instelling, als ik denk dat ik u niet goed kan helpen. Voor een eerste afspraak is het van belang dat u een verwijsbrief van uw huisarts hebt en u uzelf kunt legitimeren.De intake- meestal 1-2 sessies - neem ik zelf bij u af, waarbij de klachten geinventariseerd worden en gekeken wordt naar de oorzaak van de klachten. U wordt gevraagd een aantal tests via het internet in te vullen, die meegenomen worden voor de diagnostiek. Na de intakefase wordt gezamenlijk een behandelplan opgesteld en u een voorstel gedaan voor een passende behandeling, dit gebeurd mondeling. Tussen de intake en het begin van de behandeling is er telefonisch contact mogelijk, indien nodig.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Het behandelplan wordt regelmatig samen bijgesteld; de voortgang wordt regelmatig gevalueerd, zowel mondeling als via de vragenlijsten van de ROM.Tevens wordt de zorgvraag getypeerd mbv de Honos+ .

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

3 maanden; bij langer lopende behandeling 6 maanden.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Door de behandelrelatie te evalueren en via de ROM de CQi af te nemen. Dit doe ik in begin en elke 3 maanden.

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

In het behandelplan heb ik opgenomen wie geinformeerd wordt over de behandeling, met toestemming van de patient.

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
HHH kroonen
gz-psycholoog, psychotherapeut
Man